privatlivspolitik



Persondatapolitik


Som et naturligt led i Bellevue Ejendomsinvests aktiviteter sker der behandling af personoplysninger om vores kunder, samarbejdspartnere, besøgende på vores hjemmeside, mv. Det er Bellevue Ejendomsinvests politik, at der skal være åbenhed om denne behandling. Denne politik beskriver derfor, hvordan Bellevue Ejendomsinvest behandler de personoplysninger, som indsamles i forbindelse med Bellevue Ejendomsinvests aktiviteter samt ved brug af vores hjemmeside ”www.beinvest.dk” ("Hjemmesiden").

1. Dataansvar
Bellevue Ejendomsinvest A/S, cvr.nr. 34 73 97 22, Havnegade 4, 4. sal, 8000 Aarhus C - er dataansvarlig for den indsamling og behandling af personoplysninger, der er beskrevet i denne politik. Det betyder, at vi er selvstændigt ansvarlige for bestemmelse af formålet med behandlingen, ligesom vi selv vælger hvilke hjælpemidler og databehandlere, som vi benytter til at behandle oplysningerne.

Har du spørgsmål, kan du altid kontakte os på cbl@beinvest.dk


2. Indsamling af personoplysninger

Nedenfor følger en oplistning af de typer af personoplysninger, som indsamlingen ofte vil omfatte.


Investorer:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger

- Oplysninger om ejerskab, bankoplysninger, tegningsret og fuldmagtsforhold

- CPR-nummer, CVR-nummer

- Pensionsoplysninger, herunder depot nr., konto nr.


Lejer og lejlighedsansøgere:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger

- Oplysninger om, og korrespondance vedrørende lejeforholdet, der modtages via de ejendomsadministrationsselskaber som vi samarbejder med.


Øvrige kontaktpersoner - viceværter, leverandører mm.:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger


Ansatte:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger

- Titel, erhverv og uddannelsesmæssig baggrund

- Fotos, billeder

- Oplysninger til ansættelses- og lønadministration, herunder lønoplysninger, kontooplysninger, skattekort, uddannelse, anciennitet, arbejdstid- og opgaver, ferieafholdelse, syge- og barselsfravær, pension, straffeattest, advarsler, opsigelse mm.

- CPR-nummer

Alle ansatte informeres desuden via interne politikker mm.


Jobansøgere:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger

- Titel, - Erhverv og uddannelsesmæssig baggrund

- CV

- Eksamensbeviser og udtalelser

- Familiemæssige forhold

- Fødselsdato


Som udgangspunkt behandler vi ikke følsomme personoplysninger om dig.


Brugere af hjemmesiden:

- Kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og lignende identifikationsoplysninger.


3. Anvendelse og opbevaring af personoplysninger

Personoplysningerne indsamles og anvendes til følgende formål:


Investorer, bestyrelsesmedlemmer:

- Administration af investorforholdet, herunder dokumentation og legitimation af investorer

- Notering i ejerbog

- Udarbejdelse af udbyttenotat

- Indberetning til SKAT

- Indberetning til Erhvervsstyrelsen

- Kreditvurdering hos realkreditinstitutter

- Markedsføring


Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig på baggrund af aftalen indgået mellem dig og Bellevue Ejendomsinvest. Derudover behandler vi dine personoplysninger med henblik på at opfylde lovkrav eller for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retskrav.


Vi gør opmærksom på, at brug af dine personoplysninger til fremsendelse af markedsføringsmateriale kun finder sted, såfremt du forinden har afgivet dit udtrykkelige samtykke, medmindre loven giver mulighed for, at vi kan kontakte dig uden, at du afgiver dit samtykke først.


Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de ovennævnte formål, eller når vi ikke længere er forpligtede til at opbevare dem i medfør af lovgivningen. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form, eller hvis vi er forpligtet hertil ifølge lovgivningen.


Lejere og lejlighedsansøgere:

- Administration af lejeforholdet eller gennemførelse af foranstaltninger, der træffes på din anmodning forud for lejeforholdets indgåelse Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig, som er nødvendige for lejeaftalens indgåelse og opfyldelse. Derudover kan vi behandle dine personoplysninger med henblik på at opfylde lovkrav eller for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retskrav. Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af ovennævnte formål, eller når vi ikke længere er forpligtede til at opbevare dem i medfør af lovgivningen. For så vidt angår lejere, vil vi således slette personoplysningerne, når lejemålet er ophørt og opgørelse har fundet sted. Har du forgæves ansøgt om et lejemål, vil vi slette dine personoplysninger 1 måned efter afslag er givet, Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form, eller hvis vi er forpligtet hertil ifølge lovgivningen.


Øvrige kontaktpersoner, herunder ansatte hos leverandører af tjenesteydelser mm.:

- Indgåelse og administration af aftaler om levering af tjenesteydelser mv.


Vi indsamler og behandler personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at kunne varetage og indgå kontraktforhold med leverandører af tjenesteydelser mm. Derudover kan vi behandle dine personoplysninger med henblik på at opfylde lovkrav eller for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retskrav.


Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de ovennævnte formål, eller når vi ikke længere er forpligtede til at opbevare dem i medfør af lovgivningen. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form, eller hvis vi er forpligtet hertil ifølge lovgivningen.


Ansatte:

- Personaleadministration, styring og administration af arbejdsvederlag (løn, bonus, arbejdsgoder, mv.), oplæring, uddannelse samt andre HR-funktioner forbundet med din ansættelse hos Bellevue Ejendomsinvest

- Opfyldelse af retlige, lovgivningsmæssige forpligtelser


Vi indsamler og behandler udelukkende de personoplysninger om dig, der betragtes som nødvendige for administrationen af dit ansættelsesforhold med Bellevue Ejendomsinvest på baggrund af din ansættelseskontrakt, personoplysninger som du anmoder os om at behandle/samtykker til behandlingen af, eller som vi er forpligtede til at behandle i medfør af ansættelsesretlig eller anden relevant lovgivning. Endelig kan oplysningerne behandles i relation til fastlæggelse eller håndhævelse af retskrav.


Som udgangspunkt opbevarer vi dine personoplysninger i fem år efter endt ansættelse, medmindre vi er pålagt at skulle opbevare dine personoplysninger i en længere periode på grund af lovmæssige krav, herunder bogføringsloven. Dine oplysninger kan blive opbevaret længere i tilfælde af en konkret og eksisterende sag.


Følsomme personoplysninger vil blive slettet, når der ikke længere er et formål med at behandle oplysningerne.


Jobansøgere:

- Evaluering af din ansøgning.


Grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger er din anmodning om vores behandling af din ansøgning samt CV forud for indgåelse af en ansættelseskontrakt samt dit samtykke.


Som en del af vores evaluering af dig og din ansøgning kan det være, at vi indhenter referencer fra dine tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere. Vi indhenter kun referencer, såfremt du har givet dit samtykke dertil.


Hvis du ikke tilbydes en stilling, opbevarer vi din ansøgning og eventuelle yderligere personoplysninger, der indsamles i forbindelse med rekrutteringsprocessen, i en periode på [seks] måneder efter vores afslag, medmindre du har givet dit samtykke til en længere opbevaring af sådanne oplysninger.


Brugere af hjemmesiden:

- Anvendes til besvarelse af dine henvendelser, evaluering og udvikling af produkter og services, statistik og analyse.


Vi behandler dine personoplysninger på med henblik på opfyldelse af anmodninger modtaget fra dig.


Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de ovennævnte formål. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form, eller hvis vi er forpligtet hertil ifølge lovgivningen.


4. Deling af dine personoplysninger

Med henblik på at opfylde ovennævnte formål kan dine personoplysninger blive overladt til tredjeparter (dvs. databehandlere), der efter aftale leverer relevante services til Bellevue Ejendomsinvest eller som på anden måde behandler personoplysninger på vegne af og i overensstemmelse med instruks fra Bellevue Ejendomsinvest. Derudover kan dine personoplysninger blive videregivet til selvstændige dataansvarlige, der behandler personoplysningerne overensstemmelse med egne forpligtelser og til deres egne formål.


Vi gør opmærksom på, at det under visse omstændigheder og i henhold til lovgivningen kan være nødvendigt at videregive oplysninger til retslige myndigheder.


I tilfælde af omstrukturering eller helt eller delvist salg af virksomheden vil en eventuel videregivelse i en sådan forbindelse ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning for behandling af personoplysninger.


5. Cookies

Vi anvender cookies på vores Hjemmeside. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores Cookiepolitik, som du kan finde her.


6. Sikkerhed

Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.


I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig, herunder fx i form af diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.


7. Dine rettigheder

Du er til enhver tid berettiget til at få indsigt i de personoplysninger, som Bellevue Ejendomsinvest behandler om dig. Du har endvidere ret til at anmode om berigtigelse, sletning eller blokering af dine personoplysninger eller kræve begrænsning af behandlingen. Du kan derudover til enhver tid uden omkostninger gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af personoplysninger om dig.


Herudover har du i visse tilfælde ret til at få udleveret de personoplysninger, som vi har registreret om dig, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt bede os om at transmittere disse oplysninger til en anden dataansvarlig.


Hvis du ønsker at få adgang til dine personoplysninger, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.


8. Ændringer

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne persondatapolitik fra tid til anden. Ved væsentlige ændringer, vil du som investor, lejer, lejeansøger, foreningsbestyrelsesmedlem, vicevært i en af de ejendomme, som administreres af en af vores ejendomsadministrationsselskaber modtage besked herom.


9. Kontakt

Hvis du ønsker, at gøre brug af dine rettigheder, eller hvis du har spørgsmål til ovenstående retningslinjer, kan du rette henvendelse til os på cbl@beinvest.dk eller 26332120.


10. Klageadgang

Hvis du ønsker at klage over behandlingen af dine personoplysninger, kan du altid kontakte os via e-mail eller telefon som angivet ovenfor. Du kan også kontakte Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.


***

17.09.2018, version 1.0